fbpx

תוכניות לבתי ספר יסודיים

מעורב ירושלמי

המחשת נושא היציאה מהחומות באופן תיאטרלי

איך מסבירים לילדים במאה ה־ 21 ש"ראו הכל" את נושא היציאה מהחומות?

מה גרם לאנשים לעזוב את העיר המוכרת והבטוחה ולעבור לגור בשכונה חדשה מחוץ לחומות המגוננות של העיר העתיקה?

התוכנית "ירושלים שלי" כוללת ביקור חווייתי במוזיאון חצר הישוב הישן, מפגש תיאטרלי במשכנות שאננים/
ברובע היהודי/במוזיאון, שחזור היסטורי (באמצעות התיאטרון) של היציאה מהחומות מהרובע היהודי אל
משכנות שאננים.

  • ניתן לקיים את הפעילות בשילוב ההורים
  • מאושרים בתוכנית גפ"ן

 

לכיתות ד-ה: המערב הפרוע:

מדוע פחדו  לגור מחוץ לחומות? מה שכנע את תושבי הרובע היהודי לעבור למשכנות שאננים למרות הפחד? על צפיפות, מים מזוהמים, סיפורי ילדות, ועוד בסיור במוזיאון חצר הישוב הישן.
ניתן לשלב סיור בסמטאות הרובע ובמשכנות שאננים (בתוספת תשלום)
מוכר במסגרת התוכנית "היתרון הירושלמי"


לכיתות ו: מעגל החיים

סיור במוזיאון בדגש מעגל החיים היהודי: נישואין, לידה, תפקיד האשה בבית הכנסת ובקהילה, ועוד.

  • ניתן לשלב הפרשת חלה (בתוספת תשלום)
  • מתאים למפגש בנות-אימהות.

מוכר במסגרת התוכנית "היתרון הירושלמי"

 

יום בחייה של משפחת מזרחי

מפגש בן 3 שעות במוזיאון וסביבתו  בעקבות חיי היומיום בירושלים של פעם:

נפגש עם חכם סימנטוב מזרחי, נכין משחק של פעם עם בנו דוידיקו השובב, נתכבד במאכל שהכינה אלגרה אשתו בעזרתנו, ועוד הפתעות.  (תוספת מחיר עבור השחקן, הכנת המשחק והכיבוד).

 

סיור חנוכיות (מתאים לערב הורים-תלמידים):

סיור במוזיאון חצר הישוב הישן ברובע היהודי בימי החנוכה: מאבק בין הקנאים למתונים בין חומות העיר, גבורת לוחמי תש"ח, חנוכייה העשויה מקופסת סיגריות, משחקי סביבונים כמו פעם, ועוד.