fbpx

הנגשת המוזיאון ואתר האינטרנט

מוזיאון חצר היישוב הישן, המצוי במבנה היסטורי בן כ-500 שנה ברובע היהודי בירושלים פועל להנגשה מקסימלית של תכניו במוזיאון ובאתר האינטרנט כאחד.

עם זאת, כיוון שהמוזיאון מצוי במבנה היסטורי לשימור מחמיר, לא ניתן לצערנו להנגיש אותו באופן אופטימלי לבעלי מוגבלויות.
בשל כך ניתן למוזיאון פטור מביצוע התאמות נגישות בבניין ציבורי קיים עקב סיבות הנדסיות.

לצפיה בפטור לחצו כאן.

מידע נוסף בנוגע לפטור זה ניתן לקבל במוזיאון בטלפון 02-6276319 או בפניה באמצעות טופס ה"צור קשר" באתר או בפנייה בדוא"ל לכתובת museumoy@zahav.net.il.

מוזיאון חצר הישוב הישן פועל לאפשר לכלל האוכלוסייה, כולל לאנשים בעלי מוגבלות זו או אחרת, נגישות מלאה לאתר האינטרנט ותכניו. מוזיאון חצר הישוב הישן מאמין בזכויות שוות והזדמנויות שוות להפקת אותה תועלת מתכני האתר לכלל האוכלוסייה בישראל, על פי המצוין בחוק ובתקנות הנגישות.

המוזיאון מנגיש את תכניו באמצעות טאבלטים הנמצאים בתצוגות ומאפשרים הגדלה של צילומי המוצגים וההסברים אודותיהם. כמו כן, בטאבלטים בהם מוצגים סרטוני וידאו שונים ישנן אוזניות וכן תרגום בגוף הסרט.

כחלק מהפעילות החינוכית אותה מקיים המוזיאון, מתקיימים סיורים מותאמים לאנשים בעלי מוגבלויות ולקויות שונות תוך מתן דגש רב על איכות והתאמת התוכן והחוויה.

הנגשת המוזיאון עבור עיוורים ואנשים עם מוגבלות ראיה

מוזיאון חצר הישוב הישן פועל להנגשה מקסימלית של תכניו ובמסגרת זו המוזיאון פעל עם המרכז לעיוור בישראל להנגשת המוזיאון עבור עיוורים ואנשים על מוגבלות ראיה.

צוות המוזיאון סייע לשילוב המוזיאון בסיור "העיר העתיקה" באפליקציה (יישום) סיורים קוליים – מרכז לעיוור שניתנת להורדה בחינם בחנות האפליקציות של גוגל (לטלפונים חכמים במערכת אנדרואיד) או של אפל (לטלפונים חכמים עם מערכת הפעלה של אפל) להלן קישור להורדת התוכנה בחנות גוגל – לחצו כאן

להורדת התוכנה בחנות אפל יש לחפש "סיורים קוליים – מרכז לעיוור"

באפליקציה (יישום) זו קיים סיור קולי בעיר העתיקה – המקטע השלישי שכולל את רצועות 14 עד 20 מוקדש למוזיאון חצר הישוב הישן ומספק סיור קולי מודרך למוזיאון על חדריו השונים.

 

הנגשת האתר         

הנגשת האתר בוצעה על ידי חברת יעל תוכנה אשר בנתה את אתר האינטרנט ואשר הטמיעה בו כלי להנגשת האתר בהתאם לתקן הישראלי לנגישות 5568 והנחיות גוף התקינה הבין-לאומי W3C לרמה AA.

תיתכן האפשרות שדף או קישור לאתר חיצוני יציג בנוסף למידע הנגיש לשוניות מידע ותוכן מאתרים או ממערכות שטרם הונגשו.

מיקום ההנגשה באתר

בצידה השמאלי של שורת התפריט באתר המוזיאון, נמצא כפתור ההנגשה. בעת לחיצה, יפתח תפריט המציע לגולש את סוגי הנגישות האפשריים באתר. עם בחירת סוג ההנגשה הרצוי, ייטען האתר במצב המונגש. להפסקת ההנגשה, יש ללחוץ על "אפס הכל" המופיע בתחתית התפריט.

התאמות הנגישות:

  • דלג לתוכן
  • גודל פונט: הגדל פונט, הקטן פונט, פונט קריא
  • ניגודיות צבעים: ניגודיות גבוהה,  גווני אפור
  • קישורים: הדגשת קישורים
  • אפס הכל

 

משוב 

מוזיאון חצר הישוב הישן שואף לתת את השירות הטוב ביותר. במידה ובמהלך הגלישה נתקלתם בכל זאת במגבלה שהפריעה לגלישה או מנעה אותה לחלוטין, אנא ידעו אותנו! באמצעות טופס "צור קשר".