fbpx

סיורים תיאטרליים במוזיאון חצר הישוב הישן

החיים ע"פ אלגרה

כמו לכל אשה, גם לאלגרה יש אינספור טרוניות על בעלה שיחיה….הפעם היא "שמה את כל הקלפים על השולחן" ומספרת את כל האמת… על השדכנית, על החמות, הכלה המפונקת, הגיסה הגאוותנית, החנחונים והתחמונים, ואולי אם תשרה עליה רוח טובה היא תסכים לגלות את המתכון הסודי שלה לבמיה…

 

יום בחייו של סימן טוב מזרחי

מופע תיאטרלי אינטראקטיבי לכל המשפחה. נתלווה אל חכם סימנטוב מזרחי בביקוריו אצל שכניו וקרובי משפחתו בחדרי המוזיאון ובסמטאות העיר העתיקה.

 

שידוך חמוץ-מתוק

שמואל-רפאל השדכן מוביל אותנו בנבכי עולם השידוכים הירושלמי ומגלה את סודותיו וצפונותיו. איך מעריכים נדוניה? איך משכנעים כלה עיקשת להינשא? ואיך משכנעים חותן וחותנת תמימים להסכים לשידוך ?על חתן שברח וכלה שהפכה בין לילה לגיבנת ופיסחת. על כך ועל סודות נוספים שהמשפחות הירושלמיות הוותיקות לא רוצות שתדעו….[

 

חמות או לא להיות

נתלווה אל רחל לאה מנדלוביץ הידועה בכינוייה מזל, בסמטאות העיר העתיקה. נתחבט עימה בקושיה הרת הגורל: להתחתן או לא להתחתן? איך יודעים שהכלה לא צ'פצ'ולה?

איזו מתנה נותנים לחותנת? סיפורים על כלה שמפחדת להתחתן ,חתונות שהצליחו וחתונות שלא בישוב הישן הירושלמי שבין החומות.

 

געגועים לירושלים

רוברט (לשעבר רחמים כהן) חוזר לסמטאות ירושלים העתיקה בה גדל אחרי שנים רבות בגולה. הריחות מזכירים לו את הבישולים של אמא והניגונים את פיוטי השבת של אבא. מסע תאטרלי-מוסיקלי בעקבות הילד שהיה פעם…

 

"עבודה בעיניים"

סיור תאטרלי  אל עולם שהזמן בו עצר מלכת.

מפגש בירושלים של פעם עם בעלי מלאכה שפסו מן העולם עם הגעת הקידמה לעיר הקודש. מצחצח הנעליים, מנקה בורות השופכין, נפץ הכותנה ,משחיז הסכינים ובעלי מלאכה נוספים השבים לסמטאות ירושלים של פעם ולמוזיאון חצר הישוב הישן.

 

"טו דו סה ואז'יר בואנו"- הכל לטובה

נתכנס בביתו של חכם שלמה אבולעפיה בין הערביים ונאזין למעשיות ירושלמיות מתובלות בחוכמת חיים. על אמונה למרות הקשיים, על צניעות ויושר ואם תהיו נחמדים אולי יגלה לכם איך עושים מהלימון לימונדה. סיור תיאטרלי במוזיאון חצר הישוב הישן ובסמטאות הרובע היהודי.

 

"כנגד כל הסיכויים"

הישוב היהודי שבין החומות פסק באחת ב-28.5.1948. תושבי העיר העתיקה עברו לעיר החדשה.

הלוחמים וחלק מהאזרחים (בהם נערים וקשישים) הלכו לשבי הירדני. אבד הכלח על ה"בוסתן הספרדי "

בעיר העתיקה בירושלים. עולם שלא ישוב עוד.

נפגוש את הגיבורים האלמונים : נער שחגג את הבר מצווה בשבי בגלל תרנגולת, ה"סליק" של הרבנית אורנשטיין , קשרית האצ"ל שהואשמה על לא עוול בכפה בנפילת הרובע, רימונים תוצרת בית ועוד סיפורים על גיבורים אלמונים…

ואם תמצאו את פורטונה ביבאס במצב רוח מרומם תקבלו מתכון מנצח לקציצות חובזה…

 

מעורב ירושלמי

סיור בסמטאות הרובע היהודי ובמוזיאון חצר הישוב הישן, בעקבותיו של מורה דרך שהוא שחקן, צאצא לבני הישוב הישן, בן למשפחה ירושלמית עתיקה, רבת גוונים, עדות ודעות.

מעורב ירושלמי עם שלל ניחוחות, על השמש  האגדי של בית כנסת החורבה וקבר רחל, על סבא שיכנזי שעומד בין בנו בכורו איש צה"ל לוחם מחתרת, לבין בנו, לוחם הנטורי קרתא. על אם ספרדיה שגדלה בלי שם, ועל החיים בין ניחוחות הסופריטו לריחות הגעפילטע פיש..

עם סיפורים וניגונים בשלל צבעים.

 

ירושלים שלי

למה גנב חזן את סיר החמין של משפחת ארמוזה בשבת בבוקר? מי שרף את החלות של מאפיית ברמן?

למי אורב משה מונטיפיורי? איך משכנעים כלה עיקשת להתחתן? על כך ועוד סיפורים משעשעים על דמויות ירושלמיות ידועות יותר וידועות פחות בסיור תיאטרלי משעשע בסמטאות הרובע היהודי ובמוזיאון חצר הישוב הישן.

 

נשים בעתיקה

סיור עם שחקן בעקבות נשים בסמטאות העיר העתיקה בירושלים: על תושייה נשית ותחבולות. על עורמה, אהבה ואמונה שעמדו במבחן הזמן.

 

"תהילה"

"אני מחלתי לו על כל הצרות שנתגלגלו לי על ידו וכתוב לו שאף הוא צריך למחול לי שכבר לקיתי דיי"…

סיור תיאטרלי ספרותי במוזיאון חצר הישוב הישן ובסמטאות הרובע היהודי בעקבות תהילה מספרו של עגנון.

 

לקראת שבת

ויקטור מיוחס הוא בעל עסק מצליח מאד בשוק המקומי. למרות השבוע העמוס השיא מגיע תמיד לקראת סוף השבוע. שעות ספורות לפני שבת קודש.

בסיור זה קצת לפני שבת נתלווה אל האיש הכי עסוק ברובע היהודי, בהכנות הקדחתניות שלפני היום הקדוש, סודות החמינדוס של אשתו שתחיה, סיפורי שבת ומעשיות וטיפים איך להיות מוכנים קצת לפני שבת קודש.

 

ניתן דרך הקרן לקידום מקצועי

לפרטים והרשמה:02-6276319,052-4002478